لپتاپ نوکیا پیور بوک پرو Nokia PureBook Pro رونمایی شد

لپ تاپ نوکیا پیور بوک پرو Nokia PureBook Pro

نوکیا اخیرا با همکاری شرکت فرانسوی OFF Global به جمع سازندگان لپ تاپ پیوسته است. پیوربوک پرو دارای صفحه نمایش بزرگ ، طراحی مسطح و عملکرد عالی با قیمت اقتصادی است که در نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا 2022 در دو سایز صفحه نمایش متفاوت 15.6 اینچ و 17.3 اینچی رونمایی شد.

بیشتر مردم وقتی نام نوکیا را می‌شنوند به یاد بازی خاطره انگیز مار اسنیک می‌افتند که بر روی گوشی های نشکن نوکیا وجود داشت.

لپتاپ نوکیا PureBook Pro در محدوده لپ تاپ های میان رده قرار می‌گیرد که در برخورد اول حس و حال سری 14 اینچی مک بوک پرو MacBook Pro را منتقل می‌کند چرا که نوکیا سعی داشته تا مولفه‌های طراحی را از لپ تاپ اپل به امانت بگیرد . بدنه این لپتاپ با طراحی پرمیوم و لبه های گرد ، سطح صاف و صیقل خورده ، با پایه‌های ضدلغرش و پوشش آلومینیومی در چهار رنگ ، ظاهر زیبا و مستحکمی به خود گرفته است.

لپ تاپ نوکیا
(Credit: Notebookcheck, Nokia)

مشخصات فنی لپتاپ جدید نوکیا شامل نسل دوازدهم پردازنده اینتل Core i3-1220P ، هشت گیگابایت رم دی‌دی‌آر4 ، 512 گیگابایت اس اس دی با کانکتور M.2 و همچنین درگاه‌های ورودی خروجی دو عدد USB-C با قابلیت شارژ لپتاپ، یک پورت USB 3.2 ، کارتخوان میکرو اس‌دی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری است. باتری این لپتاپ تا 10 ساعت توانایی نگهداری شارژ را دارا می‌باشد. مدل 15 اینچی با 1.68 کیلوگرم وزن و 1.7 سانتی متر ضخامت ، و مدل 17 اینچی با 2.5 کیلوگرم وزن و 2 سانتی متر ضخامت از نظر ابعاد و وزن ، جزو لپ تاپ های میان رده بازار محسوب می‌شوند.

لپ تاپ نوکیا PureBook Pro

نوکیا پیور بوک پرو Nokia PureBook Pro
(Credit: Nokia)

قیمت لپ تاپ نوکیا پیور بوک پرو 15 اینچی 699 دلار و 17 اینچی 799 دلار اعلام شده است که هنوز در بازار شروع به عرضه نشده است . کمپانی نوکیا می‌گوید در فاز اول ، این سری از لپتاپ را ابتدا در این کشورها روانه بازار می‌کند: فرانسه، بلژیک، فنلاند، دانمارک، سوئد، لوکزامبورگ، هلند، اتریش، آلمان، ایرلند، ایتالیا، لهستان، پرتغال، اسپانیا، نروژ، ایسلند، انگلستان، سوییس، مراکش، تونس، کانادا و تایلند.

اینکه نوکیا لپ تاپ تولید می‌کند در نگاه اول بسیار هیجان انگیز است خصوصا اینکه با صفحه نمایش بزرگ ، طراحی مستحکم ، مشخصات فنی مناسب و قیمت اقتصادی ارائه می‌شود. اما باید تا زمانی که در بازار عرضه و بررسی شود صبر کرد . با آخرین اخبار لپتاپ بروز باشید.

لپتاپ نوکیا
(Credit: Notebookcheck, Nokia)

آیا شرکت نوکیا لپ تاپ تولید می‌کند؟

نوکیا در اوایل اسفند 1400 لپتاپ PureBook Pro را با دو صفحه نمایش متفاوت 15 و 17 اینچی معرفی کرده است. همچنین پیشتر لپتاپ نوکیا PureBook X 14 در آذر 1400 به بازار عرضه شد.

منابع: nokia, laptopmag, notebookcheck.net

دیدگاهتان را بنویسید