داینابوک مدل جدید لپ تاپ پرتج Portege X40-K را معرفی کرد

لپ تاپ پرتج Portege X40-K

داینابوک با طراحی پرمیوم سری جدید پرتج Portege به گذشته درخشان لپتاپ های توشیبا اشاره می‌کند. باید گفت مدل جدید Portege X40-K زیباترین لپ تاپ این برند می‌باشد و همانطور که انتظار می‌رود مجهز به آخرین نسل پردازنده اینتل یعنی نسل دوازدهم بوده با اینحال ویژگی اصلی این دستگاه، طراحی و دیزاین دلربای آن است.

داینابوک Portégé X40 -تلفظ پُرتِج و پُرتِژِی- دارای بدنه‌ای سرمه‌ای متالیک و چشم‌نوازیست که آن را از دیگر مدل‌های داینابوک متمایز می‌کند. بدنه این دستگاه از آلومینیوم ساخته شده و در لبه‌های و حاشیه تاچ‌پد از روکش نقره‌ای براق استفاده شده که زیبایی آن را دوچندان کرده است. بعنوان لپتاپ‌هایی اقتصادی ، بیشتر مدل های داینابوک ظاهر مینیمال و طراحی متعادلی دارند. این لپ تاپ هم سعی کرده ظاهری مدرن و طراحی جذاب را برای اکثر کاربران داشته باشد.

وزن 1.45 کیلوگرم و ضخامت 18.4 میلیمتر برای یک لپ تاپ 14 اینچی با بدنه تمام آلومینیومی ابعاد نامناسبی نیست. این مدل هم مانند سایر لپتاپ‌های داینابوک دارای گواهی‌نامه استاندارد تست دوام و مقاومت MIL-STD-810H می‌باشد.

لپ تاپ داینابوک Dynabook Portege X40-K

داینابوک مدل جدید لپ تاپ پرتج Portege X40-K را معرفی کرد
(Source: Dynabook)

این دستگاه تمام درگاه های ارتباطی که از یک لپ لپ در رده اقتصادی انتظار می رود را داراست که شامل : دو پورت تاندربولت Thunderbolt 4 ، دو عدد USB تایپ A ، پورت شبکه اینترنت ، جک هدفون و حافظه میکرو اس‌دی .

برویم به سراغ اجزای داخلی دستگاه: دارای پردازنده سری P نسل دوازده اینتل ، در قدرتمندترین رده کانفیگ، سی پی یو Core i7-1280P با 14 هسته و 20 رشته با پشتیبانی vPro ، تا 64 گیگابایت رم DDR4 ، تا یک ترابایت SSD است . رم این دستگاه قابلیت ارتقا دارد. همچنین پنل صفحه نمایش 14 اینچی با رزولوشن فول اچ دی و نسبت تصویر 16 در 9 . صفحه نمایش این لپ تاپ در دو پنل متفاوت IPS لمسی و غیرلمسی ارائه میشود.

داینابوک
(Source: Dynabook)

برای مدیریت امنیت این لپ‌تاپ در کلاس اقتصادی ، دو کانفینگ متفاوت ارائه می‌شود : سنسور اثر انگشت و یا سنسور اینفرارد دوربین برای ورود با تشخیص چهره Windows Hello . همچنین داینابوک دارای ریزتراشه امنیتی TPM2 بوده و با افزودن لایه امنیتی دیگری ، از قابلیت Secured-core مایکروسافت پشتیبانی می‌کند که به مدیران شبکه کمک کرده تا این لپتاپ را از راه دور به راحتی کنترل و مدیریت کنند.

لپ تاپ داینابوک Dynabook Portege X40-K
(Source: Dynabook)

جمع بندی

لپ تاپ Dynabook Portégé X40-K با باتری 53 وات ساعت ، ویندوز11 و قیمت آغازین 1350 دلار برای عرضه آماده شده است که بنظر میاید قیمتی رقابتی باشد. در پایان باید گفت این مدل با ابعاد 322 میلی متر در 218 میلی متر در 18.4 میلی متر ، به اندازه کافی سبک و قابل حمل است و در کیف لپ تاپ جا میگیرد.

داینابوک همچنین دو مدل تکرا 40K و 50K را اخیرا معرفی کرد که از این لینک قابل مشاهده است. از لپتاپ باز آخرین اخبار و بررسی لپ تاپ را دنبال کنید.

dynabook-داینابوک

لپتاپ داینابوک Dynabook

داینابوک پیشتر زیربرند توشیبا بود که از سال 2019 بخش عمده سهام آن توسط شارپ خریداری شد و اکنون داینابوک Dynabook بعنوان برندی مستقل در بازار لپ تاپ فعالیت می‌کند.

منابع

دیدگاهتان را بنویسید